Wat heeft het gekost
bedragen x € 1 mln | ||||
Cultuur, cultuurhistorie en citymarketing | Begroting 2018 na wijziging | Rekening 2018 | Verschil | |
Saldo van lasten en baten | ||||
Citymarketing en evenementen | 1,3 | 1,3 | 0,1 | V |
Culturele ketens | 13,3 | 13,3 | 0,1 | V |
Cultuureducatie en amateurkunst | 4,3 | 4,2 | 0,0 | V |
Cultuurhistorie | 1,7 | 1,9 | 0,1 | N |
Regionaal Archief | 1,4 | 1,4 | 0,0 | V |
Talent en kwaliteit | 1,7 | 1,6 | 0,1 | V |
23,7 | 23,7 | 0,1 | V | |
V=voordeel; N=nadeel |
Aan het programma Cultuur, cultuurhistorie en citymarketing geven we per saldo € 23,7 miljoen uit. Het grootste deel hiervan gaat naar de producten Culturele Ketens en Cultuureducatie en Amateurkunst. Op deze producten verantwoorden we onder meer de budgetsubsidies die we verlenen aan de 6 grote culturele instellingen in Nijmegen. Binnen het product Cultuurhistorie is een nadeel van € 0,1 miljoen, dit is met name veroorzaakt door de hogere personeelskosten voor archeologisch beleid en onderzoek. De producten Talent en Kwaliteit, Culturele Ketens en Citymarketing en evenementen laten ieder een voordeel zien van € 0,1 miljoen. In aanloop naar de nieuwe cultuurvisie en het uitvoeringskader citymarketing zijn we kritisch en terughoudend met het bijdragen aan nieuwe projecten. De lasten (met name voor subsidies) vallen hierdoor lager uit. Op het totale programma is ten opzichte van de begroting € 0,1 miljoen (0,4%) minder uitgegeven.